پزشکی.دندان پزشکی.تغذیه.

پزشکی.دندان پزشکی.تغذیه.

مطالب جالب و آموزنده پزشکی
پزشکی.دندان پزشکی.تغذیه.

پزشکی.دندان پزشکی.تغذیه.

مطالب جالب و آموزنده پزشکی

پزشکان زگیل های برگ مانند و شش کیلوگرمی آقای دده معروف به “مرد د


این مرد روستایی اهل اندونزی که به خاطر زگیل های برگ مانند وسیعی که بدن او را پوشانده بود ” مرد درختی” نام گرفته بود سرانجام پس از چندین عمل جراحی که طی آن پزشکان زگیل های او به وزن شش کیلوگرم را خارج کردند به خانه خود بازگشت.  

۷۸۴۶۷۵۴۶۷۸۵۴۵۴.jpg 

 نقل از خبرگزاری فرانسه، دده که ۳۷ سال دارد و اهل جاوه غربی است در پی عمل جراحی های متعدد، از شهر باندونگ به خانه خود بازگشت. این زگیل های درختی شکل دستها و پاهای وی را پوشانده بودند.

«دِد» Dede  ماهیگیری  ۳۵ ساله و اهل اندونزی است که از انجام کارهای  عادی نیزعاجز بوده است.

پزشکان محلی درمانی برای بیماری این شخص پیدا نکردند. او از کار کردن بازماند و همسرش هم ترکش کرد. دِد مجبور شد در نهایت فقر دو فرزندش را بزرگ کند. فرزندان او، حالا در سن نوجوانی هستند.اینک دد به خانه برگشته است .
دکتر رحمت ویناتا پزشک معالجه دده ابراز امیدواری کرد این بیمار پس از دهها سال آسیبی که این زائدات ریشه مانند بر او وارده کرده و امکان حرکت و فعالیت را از او گرفته بود زندگی عادی را از سربگیرد .
دده گفت ” اکنون می توانم با فرزندانم زندگی کنم، حرکت کنم و همه جا بروم.”

۸۹۷۴۶۴۶۳۷۰۳۴۰-۰۵-۹۸۴۵۷۳۳۲۱۱.jpg

پس از آنکه همسر دده او را ترک کرد و فرزندان جوانش که دیگر نمی توانستند از او مراقبت کنند او را رها کردند و به نزد خویشانشان رفتند، این مرد تنها در روستا زندگی می کرد.
رشد زگیل های عظیم دده از دوران نوجوانی او از کنترل خارج شد. یک متخصص پوست آمریکا سال گذشته بیماری او را ترکیبی از پاپیلوما ویروس انسانی و یک اختلال ژنتیکی تشخیص داد. این اختلال ژنتیکی دستگاه ایمنی بدن را آن قدر ضعیف می کند که دیگر قادر به مبارزه با ویروس نیست.
در پایان ماه رمضان “مرد درختی” تحت حداقل یک عمل جراحی دیگر قرار می گیرد که نهمین عمل او محسوب می شود . قرار است ۳۰۰ گرم زگیل های باقیمانده او نیز با عمل جراحی برداشته شود.

 ۵۴۶۷۶۵۴۷۸۷۸۴۵۵۴.jpg

این بیمار تحت درمان با یک دوره دارو شامل ویتامین آ قرار گرفته است تا از بازگشت زگیل ها جلوگیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد